În ultima vreme, industria auto s-a confruntat cu o serie de obstacole care îi afectează negativ operațiunile. Pandemia de coronavirus și războiul în curs de desfășurare din Ucraina au afectat puternic starea companiilor producătoare de automobile și a componentelor acestora. Un factor suplimentar care forțează schimbări drastice în cadrul industriei auto, în special în ceea ce privește sistemele de post-tratare a gazelor de eșapament, este reprezentat de cerințele tot mai stricte impuse de Uniunea Europeană în procesul său legislativ, care are ca obiectiv atingerea neutralității totale a emisiilor de carbon până în 2050. Acest lucru îi obligă pe producătorii de vehicule și componentele acestora să reducă în mod continuu emisiile de gaze de eșapament și de particule, o consecință directă a necesității de a introduce standardul Euro 7.
Conform proiectului prezentat de Comisia Europeană, standardul Euro 7 va fi introdus.
Conform proiectului prezentat de un comitet al Uniunii Europene, noul standard de emisii Euro 7 ar putea intra în vigoare de la 1 iulie 2025 (pentru autoturisme și camionete), iar pentru camioane și autobuze de la 1 iulie 2027. Cu toate acestea, nu se știe dacă termenele de mai sus vor fi respectate, deoarece legislația revoluționară nu a fost încă promulgată.
Cele mai recente orientări stipulează:
- reducerea oxizilor de azot pentru autoturisme (indiferent de tipul de motor) cu 35% și cu 56% pentru camioane și autobuze, comparativ cu standardul Euro 6.
- reducerea emisiilor de particule în suspensie cu 13% (autoturisme și camionete) și cu 39% pentru camioane și autobuze.
- impunerea monitorizării obligatorii a emisiilor de gaze de eșapament timp de 10 ani sau la fiecare 200 000 km.
Revoluționară în noul standard este reglementarea emisiilor de particule provenite de la anvelope și plăcuțe de frână (până la 7 mg/km, ulterior chiar până la 3 mg/km).
Noul standard include, de asemenea, o modificare a cerințelor de monitorizare a emisiilor de gaze de eșapament.
În plus, modificările se aplică și bateriilor, care trebuie să fie mai durabile și mai eficiente.
Toate modificările menționate mai sus se aplică și bateriilor.
Toate punctele menționate mai sus ne vor duce la o singură concluzie – în viitorul apropiat, ne confruntăm cu noi creșteri ale prețurilor automobilelor și cu posibile probleme legate de eficiența producției, dacă noul standard necesită soluții tehnice specializate și utilizarea de materiale rare pentru producerea, printre altele, a filtrelor de particule DPF/FAP.
Cum va afecta Euro 7 industria sistemelor de post-tratare? Va putea aceasta să respecte standardele mai stricte?”
Îndoielnic, restricțiile suplimentare pentru limitarea producției de CO2, NOx și PM (particule fine care plutesc liber în aer) reprezintă noi provocări pentru producătorii de sisteme de post-tratare și pentru producătorii de vehicule înșiși. Aceasta va implica probabil dezvoltarea unei tehnologii îmbunătățite și utilizarea de noi componente, ceea ce se va traduce, în cele din urmă, prin costuri de producție mai mari și noi creșteri de preț pentru consumatorii finali.
Care este în prezent cea mai eficientă formă de regenerare pentru DPF-uri și reactoare catalitice?
În prezent, cea mai eficientă formă de regenerare a DPF-urilor este metoda hidrodinamică, realizată după dezasamblarea elementului, într-o mașină specializată care, prin lovituri de apă cu detergent și aer sub presiune ridicată, îndepărtează funinginea, cenușa, metalele grele, oxizii de ceriu și alte produse ale arderii incomplete a combustibilului care se depun în canalele monolitului. Important este că, după procesul de rgenerare, filtrul este supus unei uscări temeinice. Ca urmare, elementul, după o regenerare cuprinzătoare, își recapătă în siguranță proprietățile din fabrică, confirmate de un test de contrapresiune înainte și după curățare. Cea mai bună protecție a filtrului și certitudinea unui condus fără defecțiuni vor fi asigurate de aplicarea regenerării preventive a DPF, la intervale de timp în funcție de kilometrii parcurși și de tipul de autovehicul.
Pe lângă revitalizarea DPF, filtrul este supus și unui tratament special.
Pe lângă rezultatele senzaționale oferite de curățarea cu apă, această metodă mai are un avantaj foarte important – este ieftină și ecologică, deoarece permite reutilizarea monolitului recondiționat și reduce producția de componente noi.
Vor afecta schimbările anunțate legate de standardul Euro 7 tehnologia de regenerare/curățare a DPF-urilor, catalizatorilor SCR?
Dacă standardul Euro 7 va afecta sau nu tehnologia utilizată în echipamentele de regenerare a DPF și a catalizatorilor depinde în principal de producătorii de automobile, precum și de evoluția pieselor utilizate în vehiculele noi. Doar atunci când va fi posibilă efectuarea de teste pe noua generație de filtre se va putea stabili dacă metodele actuale de curățare a sistemelor de posttratare a gazelor de eșapament vor face față noilor evoluții. În calitate de lider de piață în ceea ce privește utilajele de regenerare a DPF, este foarte probabil să presupunem că evoluția echipamentelor noastre ar putea fi necesară pentru a le adapta pentru a lucra cu sisteme de posttratare și mai sofisticate.
Echipa noastră este formată dintr-un grup de specialiști capabili și ambițioși, care se străduiesc să îmbunătățească continuu echipamentele pe care le producem, modificarea tehnologiei pentru filtrele Euro 7 este doar o chestiune de timp. De asemenea, se poate dovedi că nu vor fi necesare modificări în proiectarea echipamentelor. Așteptăm cu nerăbdare să testăm noile sisteme de filtrare.