Fabricant de echipamente pentru industria auto

La o cautare pe internet nu este greu sa se gasesca serviceuri care ofera servicii de inlaturare a problemelor filtrelor DPF prin taiere. Foarte multi proprietari de mansini nu vad o problema in asta si in plusmsunt convinsi ca procedura este perfect legala. Se doveste ca nivelul de cunostiinte in aceasta privinta este scazut si nu se cunosc consecintele taierii filtrului DPF de pe masina. Organizatiile sociale care militeaza pentru protejarea mediului inconjurator au interventii tot mai vizibile pentru a face cunoscute consecintele acestor practici.

Functia principala a filtrului DPF este sa curete gazele de esapament de cenusa. Concomitent cu cresterea numarului de masini nivelul de poluare in orase creste,astfel ca filtrele sunt folosite pentru a reduce gradul de poluare cu particule nocive in aerul pe care il expiram. Gazele de esapament ale motoarelor dieseul sunt mai novice decat cele ale motoarelor pe benzina.

Atunci de ce insista conducatorii auto sa inlature filtrul DPF?  Motorarele diesel au castigat popularitate datorita costului mai scazut al motorinei comparativ cu benzina. Initial, motoarele diesel au fost instalate pe camioane si autobuze. Cu timpul aceste motorare au inceput sa apara si pe automobilele de pasageri, dar drumurile scurte, statul in trafic si vitezele scazute din orasele aglomerate, fac practic procesul de autoregenerare al filtrului si arderea completa a gazelor imposibila. . Ca si design, motoarele diesel sunt destinate distantelor lungi. In lipsa unei temperaturi de ardere adecvate, rezultata din condusul pret de ceva timp pe dinstante lungi, gen autostrata sau drum expres, apare pericolul infundarii filtrului DPF. In acest caz solutia este metoda hidrodinamica de regenerare cu ajutorul utilajului DPF Master Flash sau prin arderea fortata a filtrului intr-un service pentru a topi cenusa ramasa dar aceasta interventie poate cere si un schimb schimb de ulei. Aici intervine tentatia de a anula filtrul DPF si nu e nevoie decat de cateva minute pentru a gasi un astfel de anunt pe internet.

Este interzisa taierea filtrului? Reclamele de pe internet informeaza gresit clientul. Taierea in sine nu este interzisa, dar circulatia pe un drum public cu o masina ce are filtrul taiat este interzisa prin lege.Proprietarului in cauza i se poate retine talonul masinii si primi si o amenda. Dar este doar asta?

Exista cazuri in Polonia cand proprietarii unor situri care promovau serviciile de taiere ale filtrelor au suportat si consecintele reclamelor lor. In Jelenia Góra, activistitii unui grup numit Lower Silesian Smog Alert, impreuna cu Frank Bold Foundation, au chemat in judecata proprietarul unui astfel de site. Mecanicul s-a aparat in fata judecatorului afirmand ca persoanele carora el le taie filtrul nu conduc autoturismele pe drumurile publice ci doar iau parte la raliuri. In timpul procesului activistii au indicat ca anularea filtrui DPF este in neconcordanta cu normele de mediu si cresc considerabil cantitatea de poluare in aer. Acest lucru a fost confirmat si de un expert in industria si tehnologia auto, chemat ca martor de catre judecator, care a zis”(…) masuratorile realizate la partea de evacuare a masinilor in atelierele de specialitate au aratat lipsa unui filtru de particule creste considerabil cantitatea de substante toxice emise in atmosfera, iar particulele emise din gazele de esapament sunt extrem de otravitatoare si cancerigene atat pentru conducatorul auto cat si pentru mediu ”. Acocatul fundatiei a inaintat cazul si catre Autoritatea de Protectie a Consumatorului argumentand ca reclama referitoare la anularea filtrui DPF este ambigua si induce in eroare consumatorul pentru ca nu explica exact cu informatii clare ca un motor care are filtrul DPF taiat este ineficient si nu trebuie condus pe drumurile publice: „(…)In opinia mea, una dintre problemele fundamentele este ca oamenii nu realizeaza ca taierea filtrului DPF este daunatoare si ilegala.Si unul dintre motive este si faptul ca astfel de reclame exista liber in spatiul public. Consumatorul mediu citeste reclama si se gandeste in sinea lui ca daca astfel de reclame exista liber pe internet si nimeni nu le inlatura, atunci totul trebuie sa fie OK. Inlaturarea acestor anunturi este un prim pas catre constientzarea de catre populatie ca taierea filtrului DPF nu este OK.

Este de asemeni important sa acordam atentie asupra consecintelor conducerii unei masini cu filtrul DPF taia in tara si in strainatate. Cum am mentionat in Polonia in timpul unei inspectii a autoritatii rutiere, politia poate decide sa opreasca talonul masinii, sa va dea amenda si sa va oblige sa va trimita la RAR pentru inspectii tehnice suplimentare. Anularea filtrului DPF are ca efect schimbare e configuratiei masinii si astfel masina poate sa nu mai fie omologata pentru conducerea pe drumurile publice. Un autoturism cu filtru DPF taiat nu va trece de nici o inspectie tehnica. In strainatate pentru conducerea unei autovehicul cu filtru DPF taiat amenzile sunt dupa cum urmeaza: Germania intre EUR 1,000 si EUR 5,000, in Austria circa EUR 3,500, in Republica Ceha aproximativ 50 000CZK (4,000EUR), iar in Marea Britane aproximativ 1,000GBP.

Este legala taierea filtrelor DPF?
Przewiń do góry